tisdag 10 november 2009

Hyckleriet(s) parti


Socialdemokraterna har ofta synpunkter på marknadsföring och reklam utifrån att denna inte skall vara vilseledande. Nu vet vi att socialdemokraterna ofta säger ett och gör ett annat, vilket jag fick ett handfast exempel på häromkvällen. Jag blev här uppringd av en av de mest lismande försäljare jag någon träffat på. Denne försäljare är överdrivet personlig och pratar som om jag känt personen under lång tid. Hans uppträdande framstår som rent löjeväckande. Han uppger sig representera Drömresan.

På sitt lismande sätt frågar försäljaren i fråga om jag gillar att resa. Vidare nämner han Vingresor i var och varannan mening, uppenbarligen i avsikten att jag skall tro att det hela har med detta reseföretag att göra. Sedan förstår jag att det hela rör sig om ett lotteri. Om detta lotteri berättas att det är fantastiskt förmånligt. Det fantastiska i detta lotteri visar sig, på direkt fråga, vara det stora antalet vinster och inte det att en större andel än normalt av den totala insatsen går tillbaka till vinster.

Efter försäljarens långa utläggning, och när han väl tror att läget är upplagt för avslut, ställer jag frågan vem som står bakom lotteriet. Till svar får jag A-lotterierna, och försäljaren tar sats för nytt avslut. Jag ställer nu frågan om vem som står bakom A-lotterierna och får då svaret Socialdemokraterna. Efter detta blir det inget avslut då det är mig främmande att stödja ett parti var åsikter strider mot mina. En stilla undran är hur många som gått på den lismande socialdemokratiske försäljarens knep och trick.

Om inte detta är bondfångeri och vildeledande markandsföring så vet jag inte vad som är det. Socialdemkraterna visar på detta sätt åter att man är hyckleriet(s) parti framför andra.

1 kommentar: